Strategia rozwoju

Zakres usług

  • Kompleksowa budowa strategii rozwoju, w tym: analiza otoczenia bliższego i dalszego, analiza zasobów organizacji, określenie wizji, misji, wartości i celów organizacji, identyfikacja i ocena działań strategicznych, określenie docelowego modelu biznesowego, przygotowanie do wdrożenia.
  • Analiza otoczenia bliższego organizacji, w tym: analiza 5 sił konkurencji, analiza 4 relacji z otoczeniem, analiza łańcucha wartości dodanej, segmentacja klientów, identyfikacja potrzeb klientów, analiza wielkości i wzrostu rynku, identyfikacja i profilowanie konkurentów, analiza mapy grup strategicznych.
  • Analiza otoczenia dalszego organizacji, w tym: analiza otoczenia politycznego, ekonomicznego, społecznego, technologicznego, środowiskowego i prawnego, analiza trendów i megatrendów, identyfikacja kluczowych czynników sukcesu dla danej branży.
  • Analiza organizacji, w tym analiza: profilu organizacji, aktualnej wizji, misji, wartości, celów, dotychczasowych posunięć strategicznych, wyników biznesowych, istotności zasobów i zdolności, aktualnego modelu biznesowego, macierzy produktowej.
  • Identyfikacja i ocena działań strategicznych organizacji z wykorzystaniem analizy SWOT, analizy strategii generycznych, macierzy produktowo-rynkowej, macierzy ekspansji, analizy scenariuszowej.
  • Opracowanie docelowego modelu biznesowego organizacji uwzględniającego: propozycję wartości, kluczowe działania, kluczowych partnerów, kluczowe zasoby, relacje z klientami, kanały dotarcia, segmenty klientów, strukturę kosztów, strumienie przychodów.
  • Przygotowanie do wdrożenia strategii biznesowej (mierniki sukcesu, program i projekty, przydział zasobów, planowanie, monitoring postępów, rewizja okresowa).

Modele współpracy

Proponujemy następujące modele współpracy:

1) opracowanie strategii z istotnym zaangażowaniem po stronie Klienta (warsztaty strategiczne, sesje analityczne, wymiana informacji),

2) opracowanie strategii z minimalnym zaangażowaniem po stronie Klienta (Klient przekazuje wytyczne i odbiera wyniki prac),

3) wsparcie Klienta w projekcie opracowania strategii (wsparcie metodyczne, informacyjne, analityczne, konsultacyjne),

4) interaktywne warsztaty rozwojowe dla kadry menedżerskiej dotyczące strategii wybranych firm (np. bezpośrednich konkurentów),

5) klasyczne szkolenie z budowania strategii (kroki w procesie, pozyskiwanie informacji, ustrukturyzowana analiza, dobre i złe praktyki).

 

Przykłady zrealizowanych projektów

  • Doradztwo w zakresie modyfikacji strategii rozwoju biznesu.
  • Wsparcie w rozwoju produktów w nowych kanałach sprzedaży.
  • Selekcja celów akwizycyjnych oraz analiza działań konkurencji.
  • Określenie kierunków rozwoju biznesu i polityki cenowej.
  • Identyfikacja i analiza opcji rozwoju rynkowego i produktowego.