Analiza konkurencji

Zakres usług

  • Identyfikacja konkurentów bezpośrednich, pośrednich oraz potencjalnych np. w celu mapowania aktualnego pola gry, podjęcia decyzji o wejściu na dany rynek, zidentyfikowania celów akwizycyjnych.
  • Analiza konkurentów pod kątem m.in. oferty produktów i usług, cen rynkowych, wyników biznesowych, wyróżników, dokonanych inwestycji, działań marketingowych – w celu opracowania wygrywającej strategii konkurowania.
  • Pogłębiony wywiad na temat wskazanego konkurenta – np. w zakresie słabych i mocnych stron, posiadanych zasobów, partnerstw strategicznych, dostawców, kanałów sprzedaży, prawdopodobnych posunięć taktycznych.
  • Stały, regularny monitoring działań wybranych konkurentów w celu wykrywania tzw. słabych sygnałów i generowania alertów ostrzegawczych w sprawach wymagających atencji Klienta.
  • Oszacowanie wielkości i wartości rynku, potencjału i barier jego wzrostu, udziałów i pozycji rynkowej poszczególnych graczy, stosowanych technologii – do wykorzystania przy podejmowaniu decyzji o wejściu na dany rynek, wprowadzenia zmian w ofercie, zmianie polityki cenowej.
  • Ukierunkowane rozpoznanie dotyczące wskazanego rynku w zakresie m.in. aktualnych trendów, poziomu i tempa konsolidacji, dopasowania oferty do potrzeb klientów, perspektyw i scenariuszy rozwoju, uzasadnienia biznesowego planowanej inwestycji.

Przykłady zrealizowanych projektów

  • Oszacowanie wolumenu i wartości sprzedaży konkurenta nie składającego sprawozdań finansowych.
  • Identyfikacja technologii produkcji stosowanej przez zagranicznego konkurenta.
  • Symulacja dla kierownictwa dotycząca prawdopodobnych posunięć rynkowych konkurentów.
  • Kompleksowy wywiad konkurencyjny z briefingiem na warsztatach strategicznych zarządu.
  • Identyfikacja źródła regularnego wycieku wrażliwych informacji do konkurenta.
  • Scenariusze rozwoju polskiego rynku wskazanego produktu w perspektywie 10 lat.